آنچه شما باید در مورد برابری آموزشی و نظریه نژاد انتقادی بدانید

اخیراً، عدالت آموزشی و نظریه نژاد انتقادی (CRT) توجه را به خود جلب کرده و باعث سردرگمی برخی از افراد شده است. در زیر اطلاعاتی طراحی شده است که به هیئت های آموزشی کمک می کند تا این موضوعات پیچیده را درک کنند.
نظریه نژاد انتقادی چیست؟
نظریه نژاد انتقادی (CRT) یک چارچوب و ابزار تحلیلی است که عمدتاً در دورههای تحصیلات تکمیلی و دانشگاهی سطح بالاتر به کار میرود. این نظریه که در دهه ۱۹۷۰ شروع شد، برای اولین بار در زمینه کمک به دانشجویان حقوق بهکار گرفته شد تا به طور انتقادی در مورد تأثیر نژادپرستی تاریخی و امروزی در سیستم حقوقی فکر کنند.
در شرایط امروزی، اصطلاح “نظریه نژاد انتقادی” بهطور نادرستی توسط برخی برای در بر گرفتن طیف گستردهای از موضوعات کاملاً متفاوت، از جمله برابری آموزشی، یادگیری اجتماعی-عاطفی (SEL)، آگاهی فرهنگی و شیوههای ترمیمی استفاده میشود. همچنین، این اصطلاح برای توصیف بحث درباره نژادپرستی در کلاس درس نیز استفاده میشود.
عدالت آموزشی چیست؟
برابری آموزشی به دنبال فراهم کردن فرصتها و دستیابی به نتایج عالی برای همه دانشآموزان از طریق فراهم کردن تک تک دانشآموزان با حمایتهایی است که برای موفقیت نیاز دارند. دانشآموزان از پیشینههای مختلف، با قدرتهای متفاوت و با درجات آمادگی متفاوت به مدارس ما میآیند. آنچه برای یک دانش آموز یا در یک مدرسه کار می کند ممکن است برای دانش آموز دیگر جواب ندهد. به همین دلیل است که کنترل محلی آموزش – یکی از باورهای پایه NJSBA – بسیار مهم است. به عبارت ساده، پیگیری عدالت آموزشی در مورد شناسایی مسائلی است که دانش آموزان را از مشارکت کامل در آموزش خود باز می دارد و سپس راه حل ها یا منابع هدفمندی برای رسیدگی به آنها ارائه می دهد. این یک برنامه یا رویداد یک بار نیست، بلکه روشی برای عملیات است که مستلزم ارزیابی مداوم داده ها و تنظیم مداخلات است.
رویکردهای برابری در هر منطقه متفاوت خواهد بود، اما هدف یکی است: نتایج عالی برای همه دانش آموزان. اصطلاح “برابری آموزشی” ارتباط نزدیکی با قانون “هیچ کودکی پشت سر نماند” (NCLB) است که توسط رئیس جمهور سابق جورج دبلیو بوش رهبری شد و در سال 2002 به تصویب رسید. این نقطه عطف در سیاست آموزشی ایالات متحده الزامات روشنی را برای مناطق مدرسه ایجاد کرد. نه تنها دادههای پیشرفت دانشآموزان را بر اساس نژاد، جنسیت، سطوح اجتماعی-اقتصادی و زبانآموزان زبان انگلیسی مطالعه میکنند، بلکه شکافهای پیشرفت را در جایی که وجود دارد، ببندند.
برنامه درسی در مدارس نیوجرسی چگونه تعیین می شود؟
نواحی مدرسه برنامه های درسی را برای انطباق با استانداردهای یادگیری دانش آموزان نیوجرسی توسعه می دهند. این استانداردها توسط شورای آموزش و پرورش ایالتی با مشورت با ذینفعان و پس از جلسات عمومی مطابق با قانون مورد تایید قرار می گیرند.
هیئتهای آموزشی برای تعیین برنامههای درسی که مطابق با استانداردهای دولتی، نیازهای دانشآموزان و آرمانهای جامعه باشد، به کارشناسان آموزشی متکی هستند. شوراهای آموزش و پرورش همه برنامههای درسی و کتابهای درسی را پس از بررسی عمومی و بحث در جلسات هیئتمدیره مدارس، طبق قوانین ایالتی و مطابق با خطمشی منطقه، تأیید میکنند.
آیا نیوجرسی به آموزش تئوری نژاد انتقادی نیاز دارد؟
تئوری نژاد انتقادی توسط استانداردهای یادگیری دانشجویی نیوجرسی مورد نیاز نیست. استانداردهای یادگیری دانش آموزان K-12 ایالتی برای مطالعات اجتماعی را می توان در اینجا یافت.
یادآوری این نکته مهم است که آموزش مطالعات اجتماعی و تاریخ گاهی نیاز به بحث در مورد موارد تاریخی نژادپرستی دارد. دانش آموزان باید گذشته دقیق تاریخی ملت ما را درک کنند و این شامل تاریخچه دشواری در مورد مسائل نژادی است.
آموزش تنوع، برابری و شمول (DEI) چیست و چه جایگاهی در مدارس دارد؟
در مارس 2021، A-4454/S-2781 به قانون تبدیل شد. این قانون، نواحی مدارس را ملزم میکند که دستورالعملهای مربوط به تنوع و گنجاندن را به عنوان بخشی از استانداردهای یادگیری دانشآموزی نیوجرسی در نظر بگیرند.
طبق قانون، این دستورالعمل تنوع را برجسته و ترویج میکند، و این دستورالعمل همچنین تأثیر تعصبات ناخودآگاه و نابرابریهای اقتصادی را هم در سطح فردی و هم در کل جامعه بررسی میکند و در عین حال محیطی امن، دلپذیر و فراگیر را برای همه دانشآموزان تشویق میکند. بدون در نظر گرفتن نژاد، قومیت، هویت ، ناتوانی های ذهنی و جسمی، وضعیت اجتماعی-اقتصادی و اعتقادات مذهبی.
این قانون از سال تحصیلی 2021-2022 قابل اجرا است و بر اساس این اقدام، کمیسر آموزش نیوجرسی به مناطق نمونه فعالیت ها و منابع آموزشی ارائه می دهد.
چرا تنوع، برابری و شمول برای موفقیت مدارس و دانش آموزان ما مهم است؟
تنوع، برابری و آموزش فراگیر به مزایای فراوانی منجر میشود. این سبک آموزش تفکر انتقادی را ترویج میکند و به دانشآموزان امکان میدهد که دیدگاهها و نظرات خود را به گسترهای بیشتر از تجربیات گذشتهشان در نظر بگیرند. همچنین، این رویکرد خلاقیت را تقویت میکند؛ زیرا هر چه افراد بیشتری با ایدهها و تجربیات مختلف مواجه شوند، خلاقیت آنها رشد میکند.
این سبک آموزش همچنین به دانشآموزان کمک میکند تا با موفقیت در دنیای حرفهای پیشرفت کنند؛ جایی که کارفرمایان نیازمند کارکنانی هستند که قادر به همکاری با افرادی با پیشینهها و فرهنگهای متفاوت هستند. این سبک آموزش همچنین نواحی کودکان را برای رشد، مدیریت و رهبری در یک جامعه چندفرهنگی و مبتنی بر اطلاعات آماده میکند.
به علاوه، تدریس پاسخگوی فرهنگی به دانشآموزان کمک میکند تا از طیف گستردهای از مراجع فرهنگی بهرهمند شوند و تجربیات زندگی خود را با استفاده از دانش و فرهنگ مختلف بهبود بخشند. این نه تنها به دانشآموزان کمک میکند که یادگیری مؤثرتری داشته باشند، بلکه باعث میشود که آموزش مرتبطتری برای آنها فراهم شود.
در پایان، تلاش برای بهبود پیشرفت دانشآموزان برای همه بسیار مهم است و هیئت مدیره مدارس مسئولیت اصلی این امر را بر عهده دارد. ارائه راهبردها و شیوههایی که باعث بستن شکافهای دستاوردها و فرصتها در آموزش و پرورش میشود، از اهمیت ویژهای برخوردار است و منابعی همچون NJSBA میتوانند به اعضای هیئت مدیره در این زمینه کمک کنند.