اموزشی

۵ چیزی که دانش آموزان از معلمان انتظار دارند

با گذشت یک سال از فصل امتحانات، اکنون خود را در حال تامل در عملکرد خود به عنوان معلم و همچنین دانش آموزان می بینیم. امسال تصمیم گرفتم از برخی از دانش آموزانی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند، بپرسم که چه چیزی را دوست دارند یا دوست ندارند و چه توصیه ای برای سال تحصیلی آینده به معلمان می کنند.

همه دانش آموزانی که با آن ها صحبت کردم از انگلستان هستند اما پاسخ های آن ها در بیشتر کشورها یکسان خواهد بود. چند نکته را باید یادآور شوم؛ در بریتانیا ما خواستار مطالعه برای امتحانات هستیم. GCSE ها امتحانات نهایی دبیرستان هستند، آن ها در مقیاس ۹ درجه بندی می شوند (۹ بالاترین). دانش آموزان این امتحانات را در سال ۱۱ (۱۶)می گیرند.

دانش آموزان در سال امتحان از معلمان چه می خواهند؟

لئونی: فکر می‌کنم اکثر سال‌های یازدهم در طول سال، از طریق آزمون‌های آزمایشی و آزمون‌های واقعی GCSE، اطمینان خاطر می‌خواهند، زیرا گاهی اوقات به نظر می‌رسد که نمی‌توانید برای مدتی بدون احساس گناه زیاد، از تجدیدنظر خارج شوید.

فابیان: از معلمانم در سال یازدهم، انتظار دارم که حامی، اعتماد به نفس و چالش برانگیز باشند.

مگان: برای من، دوست دارم معلمانم تا حد امکان همدل باشند. بسیاری از معلمان نمی توانند درک کنند که سال 11 چقدر می تواند دشوار باشد. آنها نادیده می گیرند که دانش آموزان همچنین مشکلات شخصی دارند که ممکن است توانایی آنها را برای تمرکز در درس ها مختل کند.

هانا: حمایت زیاد، اما نه خیلی زیاد، زیرا ممکن است طاقت فرسا شود.

کیتلین: شخصاً، چیزی که بیشتر به من کمک کرد این بود که می دانستم از حمایت معلمانم برخوردار هستم … می دانستم که می توانم در هر نقطه از روز مدرسه از آنها بازدید کنم تا در مورد مناطقی که هرگز از آنها مطمئن نبودم سؤال بپرسم.

ویژگی های معلمان کارآمد چیست؟

لئونی: بهترین معلم ها آن هایی هستند که اطمینان حاصل می کنند که دانش آموزان می دانند در حالی که درس خواندن مهم است، آن ها مجبور نیستند بقیه زندگی شما را دیکته کنند و شما باید سلامت روانی خود را در اولویت قرار دهید. خوب است که به خودتان اجازه دهید در آخر هفته ها و تعطیلات استراحت کنید چون می دانم که باعث می شود من ۱۰۰۰ برابر احساس بهتری داشته باشم.

فابیان: ویژگی هایی که بیش از همه به من کمک می کرد این بود که معلم به کارم اطمینان داشت و به هر نقصی اشاره می کرد، اما به من می گفت که چه کاری می توانستم متفاوت انجام دهم.

مگان: من متوجه شدم معلمانی که بیش ترین تجربه و مهارت را به عنوان یک معلم داشتند، احترام مرا به عنوان یک دانش آموز به دست آوردند، و به من الهام دادند تا مهارت های تدریس خود را در امتحانات من منعکس کنند تا آن ها را مغرور کنند. معلمانی که روابط دوستانه ای با کلاس برقرار کردند، توسط کل کلاس گوش داده شدند، که منجر به بهره وری بیشتر شد.

هانا: دوستانه بودن و سخاوتمند بودن در وقت آزاد.

کیتلین: اینکه آن ها درگیر هستند، به خصوص در درس های تجدید نظر منتهی به امتحانات نهایی، مرا مجبور کرد که تا آخر تاب آوری داشته باشم.

از معلم خود چه انتظاری دارید؟

فابیان: تنها چیزی که از معلمان انتظار دارم این است که آنها به این فکر کنند که بچه ها هر آنچه را که آموزش می دهند متوجه شوند.

مگان: من از معلمانم انتظار دارم که به مهارت های تدریس خود اطمینان داشته باشند. زمانی که معلم نمی داند چه کار می کند بسیار بدیهی است و این می تواند منجر به احساس ضعف در درس و اتلاف وقت شود. وقتی معلمی در مهارت‌های خود به خوبی تمرین می‌کند، می‌توانم اعتماد کنم که بهترین زمان من در درس او صرف می‌شود.

هانا: درک و ارائه منابع بازبینی فشرده مفید.

کیتلین: بازخورد در امتحانات آزمایشی، و سوالات تمرینی، مثبت و منفی! این به من کمک کرد تا بازخوردهایی که داده شد، به من اجازه داد که تجدید نظر خود را در زمینه های کلیدی که باید روی آنها کار کنم ساختار دهم. معلمی که من و دانش من را به چالش می کشد تا به من کمک کند تا بیشتر پیشرفت کنم.

معلمان برای موفق بودن به چه ویژگی های شخصیتی نیاز دارند؟

عوامل کلیدی موفقیت معلمان می تواند شامل موارد زیر باشد. اول از همه، معلمان باید علاقه‌مند به حرفه‌ی خود باشند و مشتاق به یادگیری و پیشرفت باشند. موفقیت نیاز به توانمندی در مهارت‌های ارتباطی، اداره کلاس، و تشویق دانش‌آموزان دارد. ایجاد یک محیط یادگیری مثبت، پذیرش گونه‌های مختلف یادگیری دانش‌آموزان، و توانایی تطبیق با نیازها و ویژگی‌های هر فردی نیز مواردی است که به موفقیت معلمان کمک می‌کند. همچنین، معلمانی که به روز هستند و از روش‌های جدید یادگیری و فناوری استفاده می‌کنند، اغلب بهترین نتایج را در آموزش و پرورش دانش‌آموزان خود می‌بینند.

فابیان: من فکر می کنم معلمانی که بیش از حد دوستانه یا بیش از حد بی کار هستند، کار را به درستی انجام نمی دهند زیرا می توانند حواس دانش آموزان و همچنین معلمان دیگر را پرت کنند.

اجتماع ؛ رفتارها – من شخصا دوست دارم حس شوخ طبعی را از معلمانم ببینم. حس خوب شوخ طبعی منجر به روابط بهتر با دانش آموزان، درس های لذت بخش تر و کاهش فشار امتحان می شود. همچنین نشان دهنده شخصیت خوب معلم است. همه معلمان مورد علاقه من در طول سال آدم های شوخ طبعی بوده اند.

هانا: نزدیک و فداکار

کیتلین: کسی که به موضوعی که تدریس می کند علاقه دارد.

معلمان چگونه می توانند در سال امتحان به دانش آموزان انگیزه بدهند؟

لئونی: با توجه به آنچه من دیدم، بهترین راه ایجاد انگیزه برای معلمان این است که به ما آنچه را که در گذشته به تنهایی به دست آورده‌ایم یادآوری کنند و زمینه‌هایی را که باید روی آن تمرکز کنیم را به ما نشان می‌دهند.

فابیان: معلمان می‌توانند به روش‌های مختلف به دانش‌آموزان انگیزه بدهند، اما روشی که من بیشتر از همه مفید می‌دانستم این است که معلم هر چیزی را که باید اصلاح کنم یا چیزهایی را که باید یاد بگیرم، تجزیه می‌کند.

مگان: من به طور خاص به دنبال انگیزه از افراد دیگر نیستم، اما چند ماه پیش معلم علوم من چیزی را به من گفت که من به آن توجه کردم. او با تمام صداقت گفت: «تو واقعاً واقعاً واقعاً واقعاً در علم بسیار خوب هستید، مگان. من از شما می خواهم که نمره 9 بگیرید (9 بهترین نمره در انگلستان است). در آن زمان فکر نمی‌کردم که امکان‌پذیر باشد، اما واقعاً معتقد بودم که معلم علوم من آن را دست یافتنی می‌دید، و به قضاوت او اعتماد کردم. از آن زمان، من خیلی سخت کار کردم و تمام امتحانات علوم من شگفت انگیز بود!

هانا: کاره ای بازبینی کوچک اغلب به ایجاد اعتماد به نفس و روش های سرگرم کننده برای بازبینی کمک می کنند.

کیتلین: امتحان تکنیک های مختلف یادگیری با دانش آموزان برای کمک به آن ها در درک اینکه چه استراتژی هایی برای آن ها بهتر جواب می دهد.

رفتن به امتحانات، اجازه دادن به من برای کنترل بیشتر بر موضوعاتی که در طول درس ها مورد بازبینی قرار می دادم، مرا با انگیزه نگه می داشت.

من فکر می کنم شما موافق باشید، که قطعا غذا برای فکر کردن وجود دارد. پاسخ های بسیار پخته ای که بینش بزرگی در مورد آنچه دانش آموزان ما در سخت ترین سال زندگی شان از ما می خواهند، می دهد. من از شما می خواهم که از دانش آموزان خود بپرسید، اگر چیزی دارند که در اینجا ذکر نشده است، نظر خود را در زیر مطرح کنید تا همه ما بتوانیم از آن بهره مند شویم.

همچنین، معلمان می‌توانند با روش‌ها و فعالیت‌های مختلف خلاقیت کودکان را تقویت کنند. روش های تقویت خلاقیت در کودکان شامل: اولاً، استفاده از روش‌های تدریس تعاملی و چند رسانه‌ای می‌تواند کودکان را تشویق به فکر کردن خلاقانه کند. فعالیت‌های گروهی، بازی‌های نقش و تمرینات هنری مانند نقاشی، ساخت و ساز یا نمایش‌های تئاتری می‌توانند فضایی را برای کودکان ایجاد کنند تا ایده‌ها و نظرات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و به تجربه‌های جدیدی دست یابند. همچنین، ارائه چالش‌های مختلف و پرسش‌های باز با محتوای پیچیده می‌تواند توانایی حل مسئله و تفکر خلاقانه کودکان را تقویت کند. در نهایت، ایجاد یک محیط پذیرایی و اعتماد به نفس در کلاس در کنار تشویق به آزادی بیان و اشتراک‌گذاری ایده‌ها، از دیگر روش‌های موثر در افزایش خلاقیت کودکان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا