سبک زندگی

12 نکته طلایی برای تمیز نگه داشتن دائمی منزل

اگر سبک زندگی پرمشغله ای دارید، تمیز نگه داشتن خانه می تواند دشوار به نظر برسد. هفته را با یک خانه تمیز و مرتب شروع می کنید. با این حال، در اواسط هفته متوجه می‌شوید که خشکشویی خود را کنار نگذاشته‌اید یا لباس‌ها را تا نکرده‌اید. تعداد زیادی نامه در راهرو وجود دارد، یک کیسه ورزشگاه استفاده شده در کنار در، انبوهی از لباس های شسته شده تازه روی تخت، ظروف کثیف در سینک (و ظروف تمیز در ماشین ظرفشویی، که چرخه خود را به پایان نرساند).

تا روز جمعه، خانه یک منطقه فاجعه تمام عیار است – یعنی تا زمانی که از هفته خود استراحت کنید و به کار بزرگ (و بسیار مورد نیاز) مرتب کردن بپردازید. سپس چرخه از نو شروع می شود. ما قول می دهیم که سریعتر از آنچه فکر می کنید انجام می شود. به پیمایش ادامه دهید تا نکات تمیز کردن خانه را مطالعه کنید که وضعیت خانه شما را برای همیشه تغییر می دهد.

1-به محض بلند شدن تخت را مرتب کنید

مرتب کردن رختخواب اول صبح سطح بهره وری شما را شروع می کند و خزیدن دوباره به رختخواب را بسیار سخت تر می کند.

2-هر روز صبح میز کنار تخت خود را پاک کنید

دستمال مرطوب را نزدیک میز کنار تخت خود نگه دارید و هنگام صبح هنگام برداشتن گوشی خود، آن را سریع از روی پارچه بکشید. این یک کار کمتر در آخر هفته است.

3-همانطور که می روی کمد لباس خود را ویرایش کنید

اگر هر بار که چیزی را امتحان می‌کنید، لباس‌هایتان را در انبوه هدایایی قرار می‌دهید و دیگر مناسب نیست یا به سبک شما نمی‌آید، دیگر هرگز نیازی به تمیز کردن کمد خود نخواهید داشت. یک مانع یا کیف در کمد خود نگه دارید که بتوانید این اقلام را در آن ذخیره کنید و ماهی یک بار آن را مرتب کنید تا آن را پرتاب کنید، اهدا کنید یا بفروشید.

4-بلافاصله لباس را عوض کنید

اگر لباس‌هایی مانند شلوار جین یا گرمکن را می‌توانید قبل از روز لباس‌شویی دوباره بپوشید، روی صندلی نیندازید – آنها را در کمد آویزان کنید. اقلام آماده برای تمیز کردن خشک را در قسمت جداگانه ای از کمد خود نگه دارید.

5-برای هر شخصی در خانه خود یک حفاظ اختصاصی داشته باشید

یک مانع کافی نیست. برای هر نفر در خانه خود یک سبد لباسشویی به اضافه یک سبد اضافی برای کتانی داشته باشید. اگر احساس نظم بیشتری می‌کنید، از مانع‌هایی استفاده کنید که در هر کدام دو سبد وجود دارد تا بتوانید سفیدها را از قبل جدا کنید.

6-به محض اینکه به خانه رسیدید یک چرخه شستشو را شروع کنید

اگر به اندازه کافی لباس‌های شسته شده دارید، اول شب‌ها یک چرخه شستشو را شروع کنید تا زمان خشک کردن و تا زدن داشته باشید. هرگز اجازه ندهید لباس های تا شده وارد اتاق خواب شما شوند. یک قسمت تاشو نزدیک ماشین لباسشویی/خشک کن خود نگه دارید و به محض اتمام چرخه خشک کردن نسبت به تا کردن و اتو کردن بی رحم باشید.

7-بعد از هر بار استفاده، دوش خود را با اسپری تمیز کنید

پس از هر بار استفاده، با دادن یک غبار ملایم از شوینده روزانه دوش به کل دوش و وان خود، از کثیفی دوش جلوگیری کنید.

8-حوله ها را به میله ها و روپوش ها را به قلاب آویزان کنید

اگر می‌خواهید قبل از شستن دو تا سه بار از آن‌ها استفاده مجدد کنید، حوله‌های شما باید به خوبی در هوا خشک شوند. مطمئن شوید که به درستی آویزان شده اند تا خشک شوند. اگر اهل حمام هستید، از یک قلاب اختصاصی در حمام استفاده کنید تا فضای شما کمی بیشتر شبیه یک اتاق هتل لوکس باشد.

9-یک حوله لباسشویی در حمام خود برای حوله نگه دارید

حمام شما یک هتل نیست. حوله ها را روی زمین یا داخل وان نگذارید. اگر آنها استفاده سه روزه خود را پشت سر گذاشته اند، آنها را در مانع بیندازید.

10-میزهای خود را از درهم ریختگی پاک کنید

ما آن را دریافت می کنیم؛ صبح ها شلوغ می شود اگر نمی توانید ظرف بلغور جو دوسر یا لوله خمیر دندان خود را قبل از کار کنار بگذارید، این کار را در شب انجام دهید. هر شب چند دقیقه را صرف کنار گذاشتن هر محصولی کنید که در آن صبح استفاده شده است و از آمدن به خانه در یک توده بزرگ در روز جمعه خودداری کنید.

11-توالت خود را در طول شبانه روز تمیز کنید

مدت زمانی که برای مسواک زدن و شستن صورت نیاز دارید، احتمالاً دقیقاً زمانی است که به یک محصول معمولی تمیزکننده توالت قبل از اسکراب سریع نیاز دارید. برای تمیز کردن سریع صندلی از دستمال مرطوب استفاده کنید. انجام این کار به صورت یک روز در میان، توالت شما را در بین تمیز کردن عمیق تمیز نگه می دارد.

12-پس از آماده شدن برای رختخواب، میزها را پاک کنید

پس از انجام روال زیبایی شبانه، میزهای حمام خود را سریع پاک کنید. مقداری از محصولات پاک کننده را در داخل کابینت خود نگه دارید تا این فرآیند یکپارچه شود.

اکنون که به هر اتاق در خانه خود رسیدگی کرده اید، ممکن است بخواهید یک برنامه هفتگی تمیز کردن را اتخاذ کنید تا به شما کمک کند ظاهر تمیز و درخشان فضای خود را حفظ کنید. اگر واقعاً می‌خواهید خودتان را مسئول نگه دارید، سعی کنید برنامه نظافت خود را روی تخته سیاه یا تخته سفید خانه‌تان بنویسید، سپس در حین انجام کارهای روزانه را کنار بگذارید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا