سبک زندگی

چرا یافتن هدف در زندگی دشوار است؟

همه واقعاً معتقدیم که هر فردی در زندگی هدفی دارد. اما برخلاف آنچه ما انتظار داریم، به ندرت یک مسیر واضح یا سرراست است.

انتظارات دیگران

از زمان کودکی، با انتظارات والدین و الگوهای پیرامونمان شکل گرفته‌ایم.

این انتظارات ما را به سمت هدف‌گذاری می‌کشاند، یک هدف برای رسیدن به آن. اما در عین حال، ممکن است ما را از دیدن مسیر واقعی خود محروم کند.

به عنوان مثال، خانواده‌ها فرزندانشان را به سوی یک مسیر ایمن و موفق هدایت می‌کنند. آنها می‌خواهند که فرزندانشان به سمت کسب مدارک تحصیلی و شغل‌های با درآمد بالا حرکت کنند. برای بسیاری، این مسیر منجر به رضایت و موفقیت می‌شود، اما برای بعضی دیگر، ممکن است چالش‌برانگیز و ناموفق باشد.

البته، والدین تنها بهترین‌ها را برای فرزندان خود می‌پسندند. ناامید کردن کسانی که ما به آنها ارزش می‌دهیم، سخت است.

به همین دلیل است که انتظارات ما می‌تواند ما را به سوی مسیری نادرست هدایت کند، تلاش برای تطابق با موفقیت‌های دیگران.

به دنبال تأیید اعتبار

چه کسی پول، ستایش و موقعیت بیشتری نمی خواهد؟ این چیزها عالی هستند اما آنها حس معنا یا هدفی را ارائه نمی دهند.

ما به دنبال تأیید اعتبار خارج از خود هستیم. به جای پیروی از قطب نمای داخلی، از پاداش ها پیروی می کنیم. و جامعه به یک مسیر خطی پاداش می دهد.

والدین به فرزندان به خاطر مطیع بودن پاداش می دهند. مدرسه به دانش آموزان برای نمرات خوب پاداش می دهد. زمانی که یک شغل جدید یا ترفیع می گیریم، و برای بررسی عملکرد سالانه خوب، افزایش حقوق دریافت می کنیم.

روی دیگر سکه، بچه ها به خاطر رویاپردازی سرزنش می شوند. دانش آموزان به دلیل تفکر متفاوت تنبیه می شوند. و هیچ کس به شما برای نه گفتن به یک پیشنهاد شغلی تبریک نمی گوید، حتی اگر قبول کردن آن مطمئناً روح شما را خرد کند.

مقایسه خود با دیگران

وقتی در یک مهمانی شام با کسی ملاقات می کنید که واقعاً چیزهای بدی دارد – شغل پرشور، خانواده کامل، رقابت در مسابقات سه گانه آخر هفته آینده، این احساس را می دانید؟

یا زوجی که به طرز هذیان‌آمیزی خوشحال بودند که شغل شرکتی خود را برای بزرگ کردن لاما رها کردند؟

شما چیزی را می خواهید که آنها دارند.

شما به طور خودکار فکر نمی کنید که یک زندگی رضایت بخش ممکن است برای شما متفاوت به نظر برسد. شما بیش از حد مشغول به تصویر کشیدن خود در کفش های دویدن (یا چکمه های لاستیکی) دیگران هستید.

به همین دلیل است که مقایسه خود با دیگران شما را گمراه می کند:

یافتن هدف در زندگی فرآیند نگاه به درون است نه به بیرون.

چگونه هدف خود را پیدا کنید

ما تمایل داریم در مورد “هدف” با لحنی از احترام صحبت کنیم، گویی هر روحی دلیلی منحصر به فرد و ابدی برای حضور در اینجا دارد.

اگر این فشاری را در قفسه سینه شما ایجاد می کند که برای من ایجاد می کند، می خواهم یک نفس عمیق بکشید و آرام باشید.

هیچ «جام مقدس» هدفی وجود ندارد.

من یک رویکرد کاملا متفاوت را پیشنهاد می کنم – رویکردی که در آن مجبور نیستید دنبال یک یادگار مرموز بگردید. در عوض، به یافتن هدفی مانند حفاری باستان شناسی فکر کنید. این یک اکتشاف برای کشف قسمت هایی از خودتان است که دفن شده است.

آیا باید کار خود را رها کنید و کار جدیدی انجام دهید؟ آیا باید هویت حرفه ای خود را دوباره ابداع کنید؟ آیا باید در همان مسیر باقی بمانید، اما بیشتر روی یک نتیجه خاص متمرکز شوید؟

ما می خواهیم بفهمیم دل شما چه می خواهد. سپس قدم‌های کوچکی برای ساختن زندگی‌ای که با آن خواسته‌های پنهانی همسو باشد، برداریم. یاد بگیرید چگونه به خود ایمان داشته باشید تا بتوانید شهامت پذیرش آرزوهای خود و واقعی سازی آنها را داشته باشید.

اینگونه است که به اندازه کافی هیجان و هدف پیدا می کنید تا یک عمر دوام بیاورید.

ما با جستجوی سرنخ هایی که قبلاً در ذهن خود دارید شروع می کنیم.

هدف شما در تقاطع بین کاری که دوست دارید انجام دهید و آنچه دیگران نیاز دارند قرار دارد. این راهی است برای اینکه با قدرت در خدمت باشید و در عین حال زندگی خود را با شادی سپری کنید.

هدایای منحصر به فرد شما، نگرش شما، تجربیات شما، همه به زیبایی ترکیب می شوند تا یک دید ایده آل از خود ایجاد کنند. شما جایی در جهان دارید که هیچ کس دیگری هرگز نمی تواند آن را پر کند!

امکان دارد یک بار احساس کنید هدفی دارید ولی آن را گم کرده باشید،یا اینکه توانسته باشید آن را برآورده کرده باشید ولی هم چنان این احساس را داشته باشید که هدف از دست رفته است. خبر خوب این است که شما باید تغییر و رشد کنید در این مورد بهتر است ازدانشمندی که تبدیل به هنرمند شده یا مدیر اجرایی شرکتی که مربی شخصی شده است اطلاعاتی دریافت کنید. توجه کنید که زندگی یک پروسه طولانی است و ما هم پتانسیل بالایی داریم.

بسیاری از ما برای مدت طولانی در کار روزمره یا در انتظارات اطرافیانمان گم شده ایم. حتی ممکن است تمایلی به سمت هدف خاصی احساس نکنیم، اما احساس عمیقی داریم که چیزهای بیشتری در زندگی وجود دارد. این می تواند باعث شود که ما در زندگی روزمره بیش از حد منفعل شویم.

این چیزی است که ما در حال حاضر برای کشف در آن غواصی خواهیم کرد.

اماده ای؟ اگر نه بگویید اشکالی ندارد. به هر حال این روند را طی کنید. وقت آن است که جسور و نترس باشید!

معرفی فواید داشتن هدف در زندگی:

-پیش بینی مشکلات و موانع آنها

-داشتن انرژی و انگیزه

-امید به زندگی

-افزایش اعتماد به نفس

-نظم پیدا کردن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا