متفرقه

چند نکته و ترفند برای سریعتر کردن اندروید شما

گوشی های هوشمند آینده بشریت و فناوری رو به رشد آن ها هستند. در حال حاضر میلیاردها گوشی هوشمند فعال هستند و مردم با کمک آنها ارتباط برقرار می کنند. امروزه تقریباً همه مردم حداقل یک گوشی هوشمند در خانواده خود در سراسر جهان دارند! و کارایی گوشی های هوشمند در استفاده روزانه بسیار مهم است.

اما در نهایت، وقتی هر روز از گوشی هوشمند استفاده می‌کنید، در طول زمان بسیار کند می‌شود. دلایل زیادی می تواند برای آن وجود داشته باشد مانند افزایش ذخیره سازی یا گرم شدن دستگاه یا بسیاری از دلایل دیگر که در اینجا به آنها خواهیم پرداخت. از این رو باید کاری انجام داد تا گوشی هوشمند خود را به روز کنید و آن را مانند زمانی که آن را خریدید سریعتر کنید!

برای اینکه چگونه گوشی‌های هوشمند خود را سریع‌تر و روان‌تر کنیم، پاسخی پیدا می‌کنید؟ برای حل تمام مشکلات مربوط به عملکرد و نحوه تقویت آنها، ادامه مطلب را بخوانید.

1. دستگاه را به طور منظم راه اندازی مجدد کنید

راه اندازی مجدد شروع جدیدی برای دستگاه شما ایجاد می کند. اگرچه ممکن است به نظر مفید نباشد، راه اندازی مجدد تلفن های هوشمند به طور منظم به عملکرد بهتر دستگاه کمک می کند.

همانطور که راه‌اندازی مجدد به پاک کردن رم اضافی رایانه‌های شخصی کمک می‌کند، استفاده از حافظه بیهوده در پس‌زمینه را از بین می‌برد و برنامه‌های پس‌زمینه را می‌بندد. دفعه بعد که در گوشی هوشمند خود با تاخیر مواجه شدید، آن را مجددا راه اندازی کنید.

2. ابزارک ها را حذف کنید

اگر از گجت‌های زیادی استفاده می‌کنید، سعی کنید یک زوج را حذف کنید و بررسی کنید که آیا این کار تأثیری دارد یا خیر.

ابزارک ها معمولاً از طریق تعداد زیادی دارایی نمی سوزند. با این حال، این احتمال وجود دارد که یک ابزار معتبرتر، استفاده را از دید دور نگه دارد. بنابراین اگر گوشی هوشمند شما کندتر از حد انتظار است، ابزارهای چاشنی بیشتری را حذف کنید.

3. دستگاه اندروید را بازنشانی کنید

یک جایگزین قطعی برای سریع‌تر کردن تلفن هوشمند اندرویدی شما، اجرای بازنشانی تسهیلات صنعتی است. اگر ابزار شما به سطحی رسیده است که نمی تواند کارهای اساسی انجام دهد، می توانید آن را در نظر بگیرید.

دو روش مختلف برای بازنشانی ابزار اندرویدی شما وجود دارد. اولین مورد این است که به تنظیمات بروید و روی گزینه بازنشانی تسهیلات صنعتی موجود در آنجا کلیک کنید.

با این کار یک بازنشانی ظریف ابزار شما انجام می شود که شامل بازنشانی تنظیمات ابزار و پاک کردن تمام اطلاعات مانند عکس ها، ضبط ها، برنامه ها، رزرو و غیره می شود.

برای تمیز کردن عمیق‌تر، باید به حالت بازیابی راه‌اندازی و گجت را سخت ریست کنید. پس از خاموش کردن تلفن هوشمند، در اکثر ابزارهای اندرویدی، دستگاه خود را پس از 10 تا 15 ثانیه راه اندازی مجدد کنید.

با این وجود، شما باید برای مدتی طولانی با تکنیک اول بمانید، زیرا می تواند مشکلات را برای شما برطرف کند. علاوه بر این، به یاد بیاورید تا قبل از مشغول شدن، اطلاعات خود را تقویت کنید.

4.اندروید خود را روت کنید

راه‌حلهای تضمینی برای افزایش سرعت دستگاه شما وجود ندارد. استفاده از این روش‌ها ممکن است به خطر گارانتی دستگاه شما بیانجامد. واقعیت این است که پس از اجرای اندروید، این تغییرات ممکن است دستگاه شما را بهتر یا بدتر کنند. اگر به مشکلی برنخورید، ممکن است دستگاهتان به طور ناگهانی کندتر شود.

اگر اهمیت زیادی ندارد، باید توجه داشته باشید که راه‌اندازی بخشی از نکات پیشرفته و مطمئنی نیست و باید با هوشیاری ادامه دهید.

اکثر افراد ابزارهایی را برای حذف نرم‌افزارهای اضافی، یا همان “bloatware”، که از پیش در دستگاه‌ها وجود دارند، ریشه‌گرفته می‌کنند – که اغلب نیاز به روت دستگاه دارد و این کار به راحتی قابل انجام نیست. داشتن درک عمیقی از سیستم عامل اندروید می‌تواند به شما کمک کند تا چرخه‌های پرهزینه را که وزنی برای فریم‌ورک هستند، بشناسید.

شما حتی می‌توانید از بعضی از رام‌های سفارشی استفاده کنید. به‌طور مثال، CyanogenMod در گذشته یکی از معروف‌ترین رام‌ها بود، اما در حال حاضر LineageOS جایگزین آن شده است. رام‌های سفارشی مختلف ممکن است نسبت به رام اصلی دستگاه شما قابلیت‌ها و عملکردهای بیشتری داشته باشند.

اما باید توجه داشت که این روش‌ها به عنوان راه‌حل‌های تضمینی برای افزایش سرعت دستگاه شما توصیه نمی‌شوند. این تنها برای آگاهی شما از این روش‌ها و ریسک‌های مربوطه توضیح داده شده است.

5. سایر لانچرها را امتحان کنید

تولیدکنندگان اندروید اخیراً از سفارشی سازی عقب نشینی کرده اند. با این حال، اگر به حال و هوای کابینت برنامه در One UI اهمیت نمی دهید، به طور کلی می توانید از لانچر دیگری استفاده کنید. در آن مرحله، موضوع پوست چینی وجود دارد. اگرچه شیائومی، ویوو، ریلمی و دیگران به یک جریان شیک تر تغییر کرده اند، سفارشی سازی زیادی وجود دارد.

در فرصتی که رابط پیش‌فرض گوشی هوشمند شما در حال بزرگ‌تر شدن است، باید به فکر یک راه‌انداز خارجی باشید. من در طول سال از بسیاری از گوشی‌های هوشمند شیائومی و ریلمی استفاده کرده‌ام و تغییر به یک لانچر سبک وزن مانند چمن‌چیز تأثیر چشمگیری داشت.

خوشبختانه، شما می توانید با تغییر به یک لانچر خارجی، از این موضوع دور شوید. برنامه‌هایی مانند Nova Launcher و Action Launcher به شما امکان می‌دهند هر یک از جنبه‌های رابط کاربری را دوباره انجام دهید و به شما امکان می‌دهند گوشی هوشمند خود را سفارشی کنید. Nova Launcher علاوه بر این دارای تنظیماتی برای تغییر سرعت حرکت در گوشی هوشمند شما است، و شما می توانید در صورتی که احساس کردید گوشی هوشمند شما دچار تاخیر می شود، آن را تغییر دهید.

6. صفحه اصلی تمیز

پر کردن صفحه اصلی اندروید خود با پس‌زمینه‌های زنده و ابزارهای بسیار دلپذیر به نظر می‌رسد. به هر حال، هر یک از این موارد، انبوهی اضافی بر روی تجهیزات ایجاد می کند و بر نمایش گجت در موتور تأثیر می گذارد.

در برخی موارد، ممکن است زمانی که در حال استفاده از برنامه‌های کاربردی مهم هستید یا در حال سرگردانی هستید، ابزار اندرویدی خود را دیده باشید که در حال مبارزه برای جمع کردن مواد صفحه اصلی است.

بدون لکه نگه داشتن صفحه اصلی تا حد قابل تصور می تواند یکی از راه های متعددی باشد که می توانید گوشی هوشمند اندرویدی خود را سریعتر کنید. لازم نیست هر بار که دوباره از صفحه اصلی بازدید می کنید یا ابزار را از حالت استراحت بیدار می کنید، همه مواد را روی هم قرار دهید.

7. از حسگر اثر انگشت استفاده کنید

اکثریت قریب به اتفاق گوشی های هوشمند اندرویدی، این روزها، از حسگر تاثیر انگشت استفاده می کنند. در حال حاضر، استفاده از معادل هیچ کمکی برای ارائه به ابزار شما نمی‌آورد.

در هر صورت، زمانی را که برای وارد کردن مثال یا پین برای باز کردن ابزار خود تلف می کنید، کاهش می دهد.

در یک سنسور معمولی، حسگرهای تاثیر انگشت می توانند گوشی هوشمند اندرویدی شما را در حدود 0.5 ثانیه باز کنند. زمان ممکن است بین 5-8 ثانیه به حساب پین ها و نمونه ها برود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا