اموزشی

راهنمای بیمه درمانی برای افراد غیر آلمانی در آلمان

داروخانه ها

آلمان شبکه گسترده ای از داروخانه ها (Apotheken) دارد که تقریباً در هر گوشه شهر شعبه هایی دارند که به راحتی با علامت قرمز بزرگ A یا صلیب سبز تشخیص داده می شود. طرح بیمه سلامت دولتی (GKV) عموماً بازپرداخت نسخه های عمومی را ارائه می دهد. داروها هر چند با پرداخت مشارکتی که مقیاس آن به هزینه دارو بستگی دارد.سیستم دولتی در تلاش است تا هزینه هنگفت دارو را کاهش دهد و شرکت های بزرگ دارویی را تخفیف داده است. داروخانه باید کمترین را جستجو کند. قیمت احتمالی داروی ژنریک هنگامی که نسخه ای از پزشک ثبت شده به عنوان یک بیمار عمومی ارائه می دهید.

اگر شما بیمه خصوصی هستید، در صورت داشتن نسخه، معمولاً داروهای با نام تجاری تحت پوشش قرار می گیرند. شما باید بلافاصله هزینه کامل داروی تجویزی را بپردازید و سپس رسیدها را برای بازپرداخت به بیمه گر خود تحویل دهید. با این حال، انتظار نداشته باشید که توسط دولت یا سیستم های بیمه درمانی خصوصی برای درمان های بدون نسخه بازپرداخت شوید.

اطلاعات تکمیلی برای افراد خوداشتغال، غیر شاغل یا بازنشستگان

اگر در آلمان اقامت دارید، بیمه نشدن غیرقانونی است.

اگر شما از سلامت خوبی برخوردارید، بهترین راه برای حفظ آن این است که طرح‌های بیمه مناسب را از یک شرکت بیمه درمانی خصوصی آلمانی که افراد غیر آلمانی را نیز پذیرفته، تهیه کنید. یک کارشناس بیمه واجد شرایط و با تجربه در زمینه بیمه‌های بین‌المللی به شما کمک خواهد کرد تا پوشش مناسبی را انتخاب کنید.

اگر شما خودمشغول هستید و قبلاً تحت پوشش بیمه‌گر بین‌المللی قرار گرفته‌اید، باید بررسی کنید که آیا پوشش شما برای زندگی در آلمان مناسب است یا خیر. ممکن است نیاز باشد که اثبات کنید بیمه شما هنوز معتبر است و برخی از مدارک را به زبان آلمانی به مقامات ویزا ارائه دهید.

اگر می‌خواهید بیمه غیر آلمانی را حفظ کنید، باید به یاد داشته باشید که در هر صورت باید همچنان به طرح مراقبت‌های پرستاری طولانی‌مدت دولتی پرداخت کنید و ممکن است نیاز باشد بیمه تکمیلی پرداخت هزینه بیماری را تهیه کنید. یافتن این امر ممکن است دشوار باشد زیرا بیمه‌گران آلمانی علاقه زیادی به بیمه کردن افراد خارجی خوداشغال ندارند.

یافتن بیمه درمانی مناسب برای بازنشستگان چالش‌برانگیز است. اگر قبلاً در آلمان اقامت داشته‌اید و عضو طرح سلامت عمومی آلمان بوده‌اید، ممکن است واجد شرایط عضویت مجدد باشید. این اغلب به دلیل مشکلات اثبات عضویت قبلی دشوار است و گاهی اوقات تشخیص Krankenkassen این امر را مشکل می‌کند. اگر به بیماری مزمن مبتلا شده‌اید یا عمل جراحی انجام داده‌اید، انتخاب یک بیمه درمانی خصوصی نیز چالش‌برانگیز است. بنابراین، قبل از ورود به آلمان، منصفانه است که با یک کارشناس بیمه سلامت مستقل با تجربه مشورت کنید. استفاده از یک طرح سلامت سفر ورودی که به مدت سه ماه اعتبار دارد، ممکن است راه حلی نباشد، به خصوص اگر در این مدت بیمه مناسبی پیدا نکنید.

شرکت‌های بیمه سلامت خصوصی آلمان مجبورند همه متقاضیان را بدون توجه به وضعیت سلامتی‌شان در “Basistarif” خود، که از اول ژانویه 2009 در دسترس است، پذیرفته کنند، تا زمانی که فرد موظف به ارائه مدارک بیمه درمانی و حق اقامت در آلمان باشد. به زبان دیگر، اگر از قبل به بیماری جدیی مبتلا هستید و نمی‌توانید در تعرفه‌های عادی بیمه سلامت خصوصی قبول شوید، می‌توانید به عنوان آخرین راه حل این تعرفه را خریداری کنید. این تعرفه مزایای مشابه سیستم دولتی ارائه می‌دهد و هزینه ماهانه با حداکثر نرخ Krankenkasse محدود می‌شود. متأسفانه، حق بیمه ماهانه برای هر بزرگسال تقریباً 770 یورو (بر اساس اطلاعات سال 2022) است، به علاوه تقریباً 250 یورو برای هر فرزند تحت تکفل. همچنین باید هزینه بیمه مراقبت پرستاری را نیز پرداخت کنید. مدارک زیادی برای ثبت نام در Basistarif لازم است و پیدا کردن پزشکانی که آماده به درمان شما باشند، دشوار است زیرا مبالغی که ممکن است برای شما فاکتور بشوند بسیار محدود است.

 

اطلاعات اضافی برای شهروندان بریتانیا در آلمان (برگزیت)

همه شهروندان بریتانیا باید ظرف سه ماه پس از ورود به آلمان اقدام به دریافت اجازه اقامت کنند.

ما مطلع شده‌ایم که طرح سلامت عمومی آلمان دیگر عضویت در NHS را به عنوان بیمه درمانی قبلی اتحادیه اروپا قبول نمی‌کند. بنابراین، برای شهروندان بریتانیا امکان درخواست عضویت داوطلبانه به عنوان خوداشتغال، مترجم آزاد یا بازنشسته وجود نخواهد داشت، زیرا مدارک مبنی بر طرح بهداشت عمومی قبلی (EU) را نمی‌توان ارائه کرد.

هیچ توافقی بین آلمان و بریتانیا در مورد تقسیم هزینه متقابل برای بازنشستگان (فرم‌های E121 یا S1) و گردشگران (EHIC) وجود ندارد که می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند. گردشگران بریتانیایی باید یک برنامه بهداشتی سفر خصوصی داشته باشند و نمی‌توانند به شناسایی EHIC یا کارت سلامت جهانی احتمالی از بریتانیا وابسته باشند.

اگر یک بازنشسته بریتانیایی مستمری دولتی بریتانیا را دریافت کرده باشد و قبل از 31 دسامبر 2020 در آلمان اقامت داشته باشد، فرم S1 به این معنی است که همچنان مستحق مراقبت‌های بهداشتی آلمان هستند.

اگر یک شهروند بریتانیایی در یک شرکت آلمانی در آلمان استخدام شود، تغییری در وضعیتش ایجاد نخواهد شد، زیرا یا عضویت اجباری به دلیل سطح حقوق وجود دارد یا انتخاب بین بیمه درمانی دولتی یا خصوصی اگر سطح حقوق بالاتر از حداقل حقوق باشد. آستانه حقوق سالانه 64,350 € (2022).

برای شهروندان بریتانیایی که واجد شرایط عضویت در طرح سلامت عمومی آلمان نیستند، گزینه‌های جایگزین یک طرح بیمه درمانی خصوصی است که حداقل الزامات را برآورده می‌کند یا حتی بهتر از آن، یک طرح سلامت خصوصی آلمان. همچنین شامل بیمه مراقبت پرستاری طولانی مدت می‌شود. Basistarif آلمان همچنین امکانی برای آن دسته از افرادی است که در غیر این صورت غیرقابل بیمه هستند اما اجازه اقامت در آلمان را دارند.

اگر یک شهروند بریتانیایی قصد دارد بیش از سه ماه در آلمان بماند، برنامه‌های سلامت سفر ورودی کوتاه‌مدت یا EHIC مطمئناً آغازگر نیستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا