اخبار

پرفروش‌ترین داستان‌های سیاسی سال 2021

1. رای غیرشهروندی

در یک تصمیم مهم که شورا را دچار تفرقه کرد، اکثریت در 9 دسامبر به افراد غیرشهروند اجازه رای دادن رای دادند. لایحه شهر ما، رأی ما، اگرچه بحث برانگیز است، 800000 دارنده گرین کارت و ویزای کار را واجد شرایط ثبت نام برای رأی دادن در انتخابات شهرداری می کند. بحث‌هایی در مورد قانون اساسی آن و همچنین اینکه چگونه این لایحه می‌تواند هیئت انتخابات را با یک فرآیند کاملاً جدید رأی‌گیری درست پس از معرفی رأی‌دهی رتبه‌بندی شده تحت تأثیر قرار دهد، وجود داشت. با این حال، بسیاری از اعضای شورا، از جمله حامی اصلی لوایح، یدانیس رودریگز (D-Washington Heights)، معتقد بودند که حق رای دادن برای این ساکنان مدت‌ها به تعویق افتاده است.

«قانون فدرال قبلاً می گوید ایالت و شهر، شما هستید که قدرت تصمیم گیری در مورد اینکه چه کسی در انتخابات شما رای می دهد، هستید. رودریگز گفت و قانون اساسی ایالت نیویورک هرگز از این کلمه فقط زمانی استفاده نکرد که به آن اشاره کرد که شهروندان حق رای در نیویورک دارند.

2. دی بلازیو استعدادها و استعدادهای درخشان را از مدارس دولتی بیرون می کشد

در 13 ژانویه، شهردار بیل دی بلازیو اعلام کرد که این آخرین سال استعدادها و استعدادها خواهد بود، برنامه ای که کودکان چهار و پنج ساله را از طریق آزمون ورودی وارد کلاس های یادگیری سریع می کند. هدف جایگزینی آن با برنامه‌نویسی فراگیرتر بود که شامل آزمون بحث‌برانگیز برای کودکان نمی‌شد.

ما همچنین جوامع را در مورد بهترین روش برای ادغام فرصت های یادگیری غنی برای دانش آموزان بیشتر درگیر خواهیم کرد، به طوری که هر دانش آموز – صرف نظر از برچسب یا کلاسی که در آن حضور دارد – بتواند به یادگیری دقیقی که متناسب با نیازهای آنها است و خلاقیت آنها را تقویت می کند، دسترسی داشته باشد. باربات میراندا، سخنگوی DOE، گفت: اشتیاق و نقاط قوت.

حامیان G&T، به ویژه در جوامع کم درآمد، نسبت به این تصمیم ابراز بیزاری کردند و بعداً از شهردار منتخب اریک آدامز خواستند که این تصمیم را لغو کند.

3. Rikers بازدید می کند و Less is More عمل می کند

چندین قانونگذار ایالتی به همراه وکیل عمومی جومان ویلیامز پس از مرگ یک زندانی از زندان های جزیره ریکرز بازدید کردند. چیزی که آنها شاهد آن بودند، اثر موجی را در مجالس شهر و ایالت ایجاد کرد و خواستار تصویب قانون کمتر است – لایحه‌ای که با آزادی برخی از آزادی‌های مشروط، جمعیت زندان‌ها را کاهش می‌دهد.

«مردم روزها، هفته‌ها، ماه‌ها بدون جلسه دادگاه، حتی بدون اینکه بتوانند به دادگاه منتقل شوند، بدون مراقبت پزشکی در داخل گیر کرده‌اند. من با یک تراجنسیتی آشنا شدم که در یک واحد با همکاران مرد محبوس است. او سزاوار کرامت است. من همچنین با فرد دیگری که اچ‌آی‌وی مثبت داشت و داروهایش را دریافت نمی‌کرد صحبت کردم. این یک مرگ دیگر بر دستان ماست. جسیکا گونزالس روخاس، عضو مجلس، گفت: من به تازگی شاهد یک اقدام به خودکشی بودم.

فرماندار هوچول لایحه «کمتر است بیشتر است» را در 17 سپتامبر امضا کرد، که با حمایت معترضانی که از ایالت خواستند «همه آنها را آزاد کند» به دست آورد.

4. نیویورک یک کرسی کنگره را از دست داد

دفتر سرشماری ایالات متحده شمارش سرشماری 2020 را در روز دوشنبه 26 آوریل 2021 به پایان رساند و مشخص کرد که ایالت نیویورک یک کرسی کنگره در مجلس نمایندگان ایالات متحده را از دست خواهد داد.

تعداد جمعیت نیویورک 20,201,249 نفر با 14,502 نفر در خارج از کشور بود، اما تعداد تقسیط آن 20,215,751 با 26 صندلی بود که یک صندلی کمتر از سال گذشته است.

کریستین کوسلاپ، کارشناس ارشد سرشماری، گفت که نیویورک تنها با 89 نفر کرسی کنگره خود را از دست داد.

آخرین صندلی به مینه سوتا رسید و نیویورک در ردیف بعدی قرار داشت. اگر معادله جبر را انجام دهید، تعیین می‌کند که به چه تعداد نفر نیاز داشته باشند، و این معادل 89 نفر است، اما این در صورتی است که جمعیت سایر ایالت‌ها را ثابت نگه دارید.»

5. انتخابات شورای شهر

شورای شهر نیویورک از بیش از 30 عضو جدید به دلیل محدودیت های دوره و همچنین روسای جدید بخش ها در هر پنج بخش استقبال کرد، در حالی که بیش از 120 میلیون دلار از پول مالیات دهندگان از طریق تأمین مالی عمومی برای صدها نامزد هزینه شد.

این شامل اولین اکثریت زنان در شورای شهر می شود که 31 زن به این نهاد 51 نفره می روند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا