ذهن و هوش

3 راهکاره کلیدی و اصول ویژه برای دست‌یابی به موفقیت

1. به دنبال مربی باشید

اگرچه اغلب فکر می‌کنید که تمام دانش لازم خود را از کتب به دست آورید، واقعیت این است که بسیاری از نویسندگان همه چیز را درباره تجربیات یا راهبردهای خود در کتاب‌هایشان فاش نمی‌کنند. به جای آن، برقراری ارتباط شخصی با یک فرد می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش داده و اطمینان بیشتری به شما بدهد.

بیشتر موفقین را به عنوان نمونه‌هایی برای خود انتخاب کنید، بدون اینکه مهم باشد چگونه به نظر شما می‌آیند. اگر برای شما موفقیت به معنای پیدا کردن عشقی است که تا ابد با آن باقی می‌مانید، راجع به عادات زوج‌های خوشبختی که چندین دهه با هم بوده‌اند، تحقیق کنید. اگر قصد دارید کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید، به دنبال کارآفرینان موفقی باشید که کسب و کارشان از جایی که شروع کردند، شروع شده است.

داشتن یک مربی یا الگویی به شما راهنمایی شخصی برای دستیابی به عظمت موردنظرتان می‌دهد. زمانی که از تجربیات دیگران یاد می‌گیرید، می‌توانید از اشتباهات و داستان‌های موفقیت آنها درس بگیرید. بسیاری از افرادی که امروزه به آنها موفق می‌گویند، با یک مربی شروع کردند. در واقع، یک مطالعه نشان داده است که 80٪ از مدیران اجرایی گزارش داده‌اند که قبل از رسیدن به موفقیت خود، یک مربی داشته‌اند.

با این حال، داشتن یک مربی را با داشتن یک رئیس اشتباه نگیرید. یک مربی آنجا نیست که از کار شما استفاده کند یا آنقدر بازخورد به شما دهد که اصولاً کار را برای شما انجام دهد. در واقع، آنها انتقاد مفید و سازنده‌ای می‌کنند تا بتوانید به خودتان کمک کنید.

نکته مهم در مورد موفقیت شما این است که آن را به روش منحصر به فردی که می‌خواهید خلق کنید. اینکه مربی شما برای شما تصمیم‌گیری کند، به این معنی نیست که از آزادی خلق سفر خود چشم‌پوشی کنید.

هنگامی که از اشتباهات دیگران که قبلاً جای شما بوده‌اند می‌شنوید، همانطور که از اشتباهات خود یاد می‌گیرید، به درس‌هایی نخواهید رسید. شما می‌خواهید کاملاً مالک برداشت‌ها و از دست دادهای خود باشید، بنابراین از مربیان خود الهام بگیرید و توصیه‌های آنها را در نظر بگیرید، اما به یاد داشته باشید که زندگی و انتخاب‌های شما در نهایت باید براساس شرایط خودتان انجام شود.

2. خوشبین باشید

خود را در برابر انرژی منفی که روزانه با آن روبرو می‌شوید، تسلیم نکنید. شما به طور مداوم با حرص، خشم، نفرت، تکبر و اشکال منفی دیگر روبرو خواهید شد. اما فقط باعث می‌شود که انرژی منفی بیشتری به وجود آید و اگر با این نگرش مضر زندگی کنید، افرادی را جذب خواهید کرد که فقط ناله می‌کنند، شکایت می‌کنند و نگرش منفی دارند.

با تمرین شکرگزاری، صبر، فروتنی و مهربانی، انتخاب می‌کنید که خوش‌بین باشید. البته، نمی‌توانید انتظار داشته باشید که در هر لحظه از هر روز شاد و مثبت باشید، اما وقتی با انتخاب یک نگرش مقابل نگرش دیگر مواجه می‌شوید، به جنبه‌های مثبت مسائل نگاه کنید تا جایی که می‌توانی

3. به طور منظم با خودتان چک کنید

برای افزایش احتمال موفقیت در زندگی، مهم است که به طور مداوم رویکرد، روش‌ها و کار خود را نظارت، ارزیابی و تنظیم کنید تا به خود راضی نباشید و به استانداردهای بالاتری دست یابید. همچنین باید با خودتان چک کنید تا اطمینان حاصل کنید که هنوز علاقه‌مند به کاری که انجام می‌دهید هستید و تمام زمانی که صرف می‌کنید، ارزش دارد.

یکی از بهترین روش‌ها برای انگیزه و مسئولیت‌پذیری به خود، نوشتن وظایف خاص مربوط به انجام کارهای استثنایی است که شما را به سمت تعریف موفقیت هدایت می‌کند. سپس، بنویسید که انجام کار از خود رضایت چگونه خواهد بود.

در نهایت، اقداماتی که برای کاهش این دو عادت نامطلوب قصد دارید انجام دهید، را شرح دهید. به طور مداوم با این لیست بررسی کنید تا ببینید که پیشرفت شما در این مسیر چگونه است. داشتن یک دفترچه یادداشت، مانند بسیاری از افراد موفق و مشهور، نیز راه عالی برای بررسی منظم با خودتان است.

داشتن قدرت برای هدایت خود در زندگی به این معنی است که شما باید استانداردهای خود را برای عملکرد تعیین کنید که در طیفی بین رضایت و کمال قرار دارد.

.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا