سینما

نگاهی به تاریخچه ی 9 فیلم ترسناک از سالهای مختلف

V/H/S (2013)

یک مجموعه فیلم پیدا شده که در آن گروهی از فیلمسازان مستقل باحال، هر کدام یک سناریوی ترسناک تثبیت شده – متل (دیوید بروکنر)، سفر جاده ای (تی وست)، اسلشر (گلن مک کوئید)، علمی تخیلی (جو سوانبرگ) و خانه خالی از سکنه را به تصویر کشیده اند. رادیو سکوت) – با نتایج خنده دار، ترسناک و هوشمندانه. آدام وینگارد شرایط را فراهم کرد (سرقت اشتباه انجام شد، به علاوه مفهوم ارتباطی خانه ای پر از نوارهای ویدئویی که پدیده های عجیب و هشدار دهنده را مستند می کند) و رادیو سکوت تمام مراحل را برای بخش اوج خود انجام داد و قوانین فیلم های یافت شده را تا حد خود گسترش داد. وست در آن زمان به Empire خندید: «بخش من در واقعیت و آنچه منطقی است برای فیلم‌های یافت شده ریشه داشت. “سپس من محصول نهایی را دیدم و هیولاها و شیاطین در حال پرواز و ارواح و بیگانگان و غرغر در آن وجود دارد! من فکر می کردم “همه تقلب کردند!”

The Den (2013)

اگر فیلم های “فعالیت پارامونت” و “ساوندکلاود” اگر با هم مخلوط شوند، احتمالا چیزی شبیه به “دن” به وجود می آمد.

اما بر خلاف اولین قسمت های این دو فرنچایز ترسناک طولانی مدت، این تنوع بالقوه جذاب در اساسینز کرید خیلی سریع به یک سری کلیشه های عجیب و غریب تبدیل می شود که از دوران پیش از دیجیتالی شدن “هالووین” و “کشتار زنجیره ای تگزاس” خبر می دهند.

زنانی که فرار از دره ای غیر منتظره و اتاق های تاریک را یاد نگرفته اند.

The Borderlands (2013)

جایی در جنوب غربی انگلستان گزارش هایی از پدیده های ماوراء طبیعی در یک کلیسای روستایی وجود دارد. پدر کرلیک (لوک نیل) که نگران ساکنان کم جمعیت خود است، شواهد ویدیویی از حرکت مستقل اشیاء بر روی محراب خود در حین تعمید دارد: حضوری که به نظر می‌رسد ضبط را خراب می‌کند، به حرکت در می‌آید. یک تیم فرستاده می‌شود. دوربین‌های نظارت دیواری با یک دوربین سر برای هر شخصیت تکمیل می‌شوند که باید همیشه (خارج از حمام) استفاده شود. این کرکر اثر الیوت گلدنر، نویسنده ترسناک اوایل قرن بیستم، ویلیام هوپ هاجسون (خانه ای در سرزمین مرزی) را در DNA خود دارد، اما بسیاری از فیلم های لیگ آقایان و مرد حصیری نیز در مجموعه و حال و هوای آن وجود دارد – رابین هیل در یک نکته به یک محلی کم حرف می گوید: «با ادوارد وودوارد خوش بگذران».

خزش (2014)

این مصیبت روانی که از سوی نویسندگان، کارگردانان و ستارگان همکار، مارک دوپلاس و پاتریک بریس، بی سر و صدا در نتفلیکس کمین کرده است، گوهری است. بریس فیلمبردار است که به تبلیغ دوپلاس برای یک مستندساز پاسخ می دهد تا یک روز از زندگی خود را برای پسر هنوز به دنیا نیامده اش وصیت کند. اما با پشت سر گذاشتن 24 ساعت ابتدایی، مشخص می شود که دستور کار واقعی چیزی کاملاً متفاوت است. این یک استاد کلاس در تنش WTF-is-going-on است، که بخشی از آن شامل یک آلتر ایگوی نقابدار از Duplass به نام Peach Fuzz است. و بله، به همان اندازه که به نظر می رسد عجیب است. Creep 2، در حالی که نمی تواند عنصر غافلگیری را بازسازی کند، ارزش نگاه کردن را نیز دارد.

بدون دوست (2014)

اینترنت به سرعت حرکت می کند، و چیزی که باعث می شود The Den کمی احساس کند که کاملاً به سرعت نیست، این است که در دنیایی که رسانه های اجتماعی در آن وجود دارد، همچنان به چت روم ها توجه دارد. Cue Unfriended، تنها یک سال بعد، که به‌طور هوشمندانه مشخص می‌کند که فیلم‌های آنلاین یافت شده لازم نیست با داستان‌های عجیب و غریب در مورد سایت‌های تاریک وب انفیه اعتبار داشته باشند. قلدری نوجوانان در فیس بوک می تواند به اندازه کافی آزاردهنده باشد – اگرچه اگر روح را به داخل دستگاه بیندازید کمک می کند. لئو گابریادزه از بازیگران جوان خود بازی‌های فوق‌العاده‌ای دریافت می‌کند. ترس ها موثر هستند، اما این حقیقت در دل این رمز و راز است که واقعاً تأثیرگذار است.

گرفتن دبورا لوگان (2014)

دانش‌آموزانی که در حال فیلم‌برداری یک مستند هستند، تا به حال یک فیلمبرداری بیش از استاندارد پیدا شده است، اما The Taken Of Deborah Logan ثابت می‌کند که قالب نباید ساده باشد. این فیلم پیچیده، غافلگیرکننده و پر از تعلیق، به موضوع پیچیده بیماری آلزایمر می‌پردازد، بدون اینکه به نظر بی‌معنا یا استثمارگرانه به نظر برسد، حتی در حالی که در حال پرتاب کردن مالکیت و آدم‌خواری باکره‌ها است. USP چشمگیر آن، اجرای مرکزی شدید جیل لارسون است – بازیگر 67 ساله ای که دهه ها را در صابون روزانه “همه فرزندان من” گذرانده بود. در همین حال، آدام روبیتل، نویسنده و کارگردانی که اولین بار بود، به سرعت توسط Blumhouse برای فعالیت های ماوراء الطبیعه و دنباله های Insidious دستگیر شد.

بازدید (2015)

ام. نایت شیامالان نمی‌توانست پس از ضربات چهارگانه Lady In The Water، The Happening، The Last Airbender و After Earth دستگیر شود. بنابراین او خانه‌اش را رهن کرد تا این فیلم سریع‌تر بازگشت به اصول را تأمین کند، که ترسناک‌تر، خنده‌دارتر و انرژی بیشتری نسبت به چهار فیلم قبلی دارد. داستان، خواهر و برادر نوجوان اولیویا دی جونگ و اد اکسنبولد را می بیند که سفری را برای بازدید از نانا و پاپ پاپ خود مستند می کنند. به نظر می رسد کهنسالان بعد از خواب به چیزهای بسیار عجیب و غریب می پردازند. دیگر هرگز به بازی Yahtzee به همان شکل نگاه نخواهید کرد. و بله، یک پیچش شیامالان وجود دارد، اگرچه دیدن آمدن آن سخت نیست. M. Night احیا شده بلافاصله به ساخت Split and Glass ادامه داد.

آنها تماشا می کنند (2016)

زمانی که یک برنامه تلویزیونی در آمریکا از یک دهکده دورافتاده اروپای شرقی بازدید می کند، خدمه جوان فکر می کنند که نبود موچا لاتز و وای فای رایگان بدترین مشکل آن ها خواهد بود.

اما بعد از اینکه فیلم برداری آن ها مراسم مذهبی خصوصی روستاییان خرافی را قطع می کند، وضعیت برای آدم کشی تغییر می کند و وقتی خون شروع به جاری شدن می کند، یعنی زمانی که همه چیز واقعا عجیب و غریب می شود. میکا رایت و جی لندر، رمان نویسان و انیماتورهای برجسته، یک فرضیه ترسناک کلاسیک را وارونه می کنند تا یک چرخش تازه و خنده دار در این ژانر ایجاد کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا